Zginął, bo nie miał świateł?

2012-02-12 10:33:06 (ost. akt: 2012-02-12 12:15:21)

19-letni kierowca daewoo nexia nie zauważył jadącego nieoświetlonym rowerem 60-letniego mężczyzny. Potrącił go. Mieszkaniec jednej ze wsi pod Piszem zmarł, kiedy wieziono go do szpitala.

Zginął, bo nie miał świateł?

Autor: Wojciech Bondarenko

Policjanci z Pisza wyjaśniają przyczyny i okoliczności wypadku na drodze Pisz - Jeże. Jadący nexią 19-latek z Kolna potrącił pod Borkami 60-letniego rowerzystę. Przeprowadzone przez policjantów badanie stanu trzeźwości wykazało, że kierujący autem 19-latek był trzeźwy.

Ze wstępnych ustaleń policji wynika, że kierujący nexią nie zauważył jadącego nieoświetlonym rowerem mężczyzny i potrącił go.

Od piątku na drogach naszego regionu doszło do 7 wypadków drogowych, w wyniku których 1 osoba zginęła, a 10 zostało rannych.
oprac. mh
źródło: KPP Pisz

Czekamy na Wasze wiadomości: Zapraszamy do korzystania z formularza na portalu pisz.wm.pl. lub poczty e-mail: pisz@gazetaolsztynska.pl

Widziałeś coś ciekawego, chcesz podzielić się informacją, zdjęciami? Daj nam znać, a zajmiemy się Twoim tematem! Napisz do nas: internet@gazetaolsztynska.pl lub dodaj swój artykuł.

Komentarze 45 pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj swój komentarz

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

  1. Kluadysiiiiiiiiiiia #594971 | 91.1.*.* 11-03-2012 12:31

    sama nie wiem mozna jechac bez swiatel !!! Rowerzysta powinien wiedziec ze w czasie jakies dłuższej trasy powinien miec swiatła !!!! Ostrzezenia sa dla innych rowerzystow !! A i do rodzicow takze sprawdzajcie jak wyruszaja wasze dzieci na dłuższa pozdrow i zawsze przypominajcie o swiatłach !!! :D

    ! - + odpowiedz na ten komentarz

  2. kkk #586248 | 88.220.*.* 05-03-2012 13:55

    kkkk

    ! - + odpowiedz na ten komentarz

  3. Do 160 #583251 | 46.134.*.* 02-03-2012 20:22

    To jednak sobie kupisz tą nexie bo one rozpędzają się nawet do 190 km/h i ta 75KM i 90KM. Sprawdź zanim napiszesz. Auto waży niecałą tonę więc jest całkiem żwawe

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  4. 160 góro #575846 | 178.213.*.* 26-02-2012 19:20

    jak według ciebie nexia z silnikiem 1.5 75 km rozwinie prędkość 160 km na godzinę to ja chyba sobie kupie od uczestnika zdażeni to nexie :)

    ! - + odpowiedz na ten komentarz

  5. janda #570674 | 83.20.*.* 22-02-2012 23:00

    Wina jest kierowcy. Tak się składa że tego dnia jechałam również tą drogą. Kierowca tego samochodu jechał chyba ze 160 mijając nas zaraz za Piszem.Jeszcze tylko pomyślałam co to za wariat.Ciemno, las, zwierzęta w lesie. Smignął tak szybko, że tylko zauważyłam czarne auto, a zaraz za nim jechał drugi.Najprawdopodobniej jechali razem, gdyż trzymali się jeden drugiego. Nie dążyłam nawet zauważyć nru rejestracyjnego.Dojeżdżając do miejsca wypadku, zauważyłam ten samochód, który nas mijał i był przyczyną wypadku. Tego dnia robiłam 500 km i mijałam kilkunastu rowerzystów i jakoś żadnego nie potrąciłam, mimo iż nie jechali oznakowani. Po prostu gówniarz nie przystosował warunków jazdy do swoich możliwości, a teraz chce zwalić winę na rowerzystę, gdyż ten już nie może się obronić.

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. Nie wiadmo kogo to była wina ! #562365 | 77.252.*.* 16-02-2012 20:10

      Tak na prawdę to nie wiemy kogo to była wina,ponieważ nie wiemy jak szybko jechał kierowca. A po drugie rowerzysta jechał po zboczu ,a kierowca mógł jechać tak szybko, że przypadkiem nie zauważył jadącego rowerzysty i wjechał w niego ! Nikt nie wie jak to było ! jadącego rowerzysty i się stało

      Ocena komentarza: warty uwagi (1) ! - + odpowiedz na ten komentarz

    2. Robert #557795 | 89.229.*.* 13-02-2012 21:48

      Jeszcze porzadzą tuskomatołki to z biedy zostanie ci tylko rower.

      Ocena komentarza: poniżej poziomu (-5) ! - + odpowiedz na ten komentarz

    3. andy #557753 | 77.113.*.* 13-02-2012 21:28

      60-cio letni kretyn, który przy tęgim mrozie wybiera się bez oświetlenia albo kamizelki odblaskowej na przejażdżkę rowerową powinien być potraktowany przez prawo jak samobójca, ze wszystkimi tego konsekwencjami. Ciekaw jestem, ile miał promili ten Szurkowski z bożej łaski...

      Ocena komentarza: poniżej poziomu (-2) ! - + odpowiedz na ten komentarz

    4. kierowca #557572 | 89.228.*.* 13-02-2012 20:12

      Może ten i następne takie wypadki zmuszą naszych posłów do uchwalenia przepisów, które zakazywałyby jeżdżenie rowerami po drogach bez znajomości przepisów drogowych i bez oświetlenia. W Niemczech nawet ścieżką rowerową nie wolno jechać rowerem bez oświetlenia, a u nas to praktycznie norma.

      Ocena komentarza: warty uwagi (2) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

      1. zamknąćgo #557419 | 79.162.*.* 13-02-2012 19:01

        ten kto chce to zauwazy a taki kierowca jak ten co jechał to nawet słonia na rowerze by nie zauwarzył. ja jezdze zawodowo jako kierowca po całej polsce i różne sytuacje mi sie przydarzyły i duzo widziałem i co???? nikogo nie zabiłem.

        Ocena komentarza: poniżej poziomu (-3) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (3)

        1. do gościa #557413 | 83.25.*.* 13-02-2012 19:00

          gościu czy ty wiesz co piszesz, ZA CO.... ZGINOŁ CZŁOWIEK . ŚLEPY JESTEŚ NA ZDJECIACH WIDAĆ uderzony prawą stroną samochodu, według twej wersji jechał środkiem; to się przyjrzyj dobrze i dopiero oceniaj , kierowcy nie życzę wiezienia ale niech ma czelność powiedzieć PRZEPRASZAM

          Ocena komentarza: warty uwagi (1) ! - + odpowiedz na ten komentarz

        2. gość #557322 | 95.40.*.* 13-02-2012 18:15

          to chyba pisz po kolnie sie mota!po 1 zeby widzial to proste zeby zareagowal,i odpowiadam kolejny raz nie wiesz jak bylo to sie nie udzielaj!3 lata pozbawienia wolnosci za co????czlowieku za co???!!!i pytam sie kto jedzi srodkiem ulicy???najeb.ny nocą kto??!!!!

          ! - + odpowiedz na ten komentarz

        3. zamkną go #556521 | 178.56.*.* 13-02-2012 10:26

          pewnie zetak 3 lata pozbawienia olnosci za spowodowanie smierci innej osoby. ciekawe jak by to był twój ojciec , lub dziadek to czy bys był taki mądry!!! a co gość mądralo powiesz mi tez ze nie było odblasków na koszyku??????? Nawet porównać kierowców na bkl jak sie po piszu poruszaja!!!! normalnie masakra!!!!

          Ocena komentarza: warty uwagi (2) ! - + odpowiedz na ten komentarz

        4. nie raz o mały włos nie zachaczyłabym #556352 | 83.20.*.* 13-02-2012 09:10

          rowerzysty lub pieszego bez odblasków. Trzeba przyzna że bardzo bezmyślni sa ci ludzie, zero szacunku dla własnego bezpieczeństwa i dla innych. Jak te święte krowy które trzeba ominąc na szczególnych prawach. Nie wspomne już o starszych babach w miescie która idzie chodnikiem, a nagle przecina drogę. Nie rozejrzy sie, nie zatrzyma.... tylko sru na jezdnie ...o dziwo dotyczy to kobiet, faceci tak nie robią, a przynajmniej mi sie nie trafiło

          Ocena komentarza: warty uwagi (3) ! - + odpowiedz na ten komentarz

        5. z #556296 | 81.219.*.* 13-02-2012 08:16

          gdyby kierowca miał doświadczenie, to rowerzysta może by żył...

          Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

          1. taki jeden #556101 | 88.156.*.* 12-02-2012 22:37

            Czytając komentarze, zastanawiam się czego wy ludziska tak w ogóle chcecie. Nie znam trasy na której doszło do wypadku. Nie wiem jakie dozwolone limity prędkości tam obowiązują. Zakładając że obowiązuje tam 90 km/h a kierowca jechał z taką prędkością, będziecie czepiać się kierowcy, że jechał zbyt szybko. Będziecie mówić, że powinien jechać wolniej, ostrożniej i tak dalej. Ale gdyby na tej trasie stali gliniarze z suszarką i wlepiali mandaty każdemu kto przekroczy prędkość o 20 km czyli jedzie z prędkością 110km/h i więcej, byście mówili że sie czepiają i tylko chcą kasę nabijać i wyrabiać normy. Wiec jak? Mamy jeździć szybko czy mamy jeździć ostrożnie?

            Ocena komentarza: warty uwagi (4) ! - + odpowiedz na ten komentarz

          2. gość #555848 | 95.41.*.* 12-02-2012 19:50

            A GDZIE ON MIAŁ TĄ KAMIZELKE CO??!!!CHYBA TAMTEGO DNIA ZAPOMNIAŁ taki mróz jeżdzi na rowerze???? a po pierwsze kto w taki mróz jezdzi na rowerze co pytam się???I NA DODATEK ŚRODKIEM JEZDNI???????BEZ TEJ KAMIZELKI.!...zamknąć to możesz siebie a nie młodego chlopaka.nie wiesz jak naprawde było wiec sie nie udzielaj.

            Ocena komentarza: warty uwagi (2) ! - + odpowiedz na ten komentarz

          3. zamknąć go #555808 | 178.56.*.* 12-02-2012 19:34

            tak to własnie jest jak z podlasia sie do nas pchaja. gdzie on miał oczy? sie pytam. a tak na marginesie to znam tego pana i on miał kamizelke co dzien założoną i bym dal se reke uciac ze wtedy tez miał

            Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

            1. roman #555788 | 217.98.*.* 12-02-2012 19:23

              rowezysta i piszy powinien miec kamizelkie poza miastem poruszajacy sie po drodze

              Ocena komentarza: warty uwagi (1) ! - + odpowiedz na ten komentarz

            2. tt #555597 | 178.42.*.* 12-02-2012 17:03

              jeśli ktoś myśli i życie jemu miłe zanim wyjdzie na drogę po zmroku to będzie dobrze oznakowany aby być widocznym z jak najdalej. Żaden samobójca ze światełkiem odblaskowym nie zejdzie na pobocze - bo po co. Kto myśli i chce żyć (latarka, kamizelka) widząc pojazd zejdzie dalej na pobocze i poczeka . A jak nie to widocznie nie ma ochoty żyć lub zupełnie nie myśli

              Ocena komentarza: warty uwagi (2) ! - + odpowiedz na ten komentarz

            3. drogi ////// #555589 | 178.42.*.* 12-02-2012 16:56

              odblask widać z niewielkiej odległości. czy kierowca doświadczony czy nie - jeśli jedzie ktoś z naprzeciwka na krótkich światłach a odblask zobaczymy w ostatniej chwili to i tak ktoś może zginąć. Najlepszym wyjściem dla pieszego to iśc w kamizelce + dobra latarka, dla rowerzysty czerwone światło z tyłu (najlepiej mrugające) wtedy z dalszej odległości (niż odblask) zobaczysz że ktoś jest na jezdni. I nie ma wtedy wypadku

              Ocena komentarza: warty uwagi (2) ! - + odpowiedz na ten komentarz

            4. gość #555559 | 77.115.*.* 12-02-2012 16:28

              wina była rowerzysty a nie kierowcy....nie sie nauczą ze trzeba nosic kamizelki!!!

              Ocena komentarza: poniżej poziomu (-3) ! - + odpowiedz na ten komentarz

            5. ///// #555545 | 83.25.*.* 12-02-2012 16:19

              jak widać po rowerze to nie można wykluczyć iż był nie oświetlony ja widzę iż miał odblaski i być może i oświetlenie dla kierowcy i policji jest to wersja najkorzystniejsza przyjąć wersje niedoświadczonego kierowcy, moim zdaniem jeżeli rowerzysta był trzeźwy to wina obustronna, ani według powiedzenia, żyjącego bronić zabitego pochować

              Ocena komentarza: poniżej poziomu (-2) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

              1. driver #555525 | 83.9.*.* 12-02-2012 15:58

                To może zrobimy dziś wypad na wioski wieczorem? :D

                ! - + odpowiedz na ten komentarz

              2. Piotr z Bemowa #555501 | 80.48.*.* 12-02-2012 15:38

                Za poruszanie się po zmroku bez odblasków w terenie nie oświetlonym powinno się nakładać wysokie mandaty może to by oduczyło totalnej głupoty rowerzystów i pieszych. Bardziej żal mi tego młodego kierowcy - trauma na całe życie, niż rowerowego samobójcy.

                ! - + odpowiedz na ten komentarz

              3. do nieznajoma #555500 | 79.184.*.* 12-02-2012 15:38

                ciagle policja apeluje do pieszych i rowerzystow o kamizelki lub jakies odblaski swietlne ale jezeli kazdy to olewa to byly sa i beda takie skutki i kierowcy nie sa winni wtedy

                Ocena komentarza: warty uwagi (3) ! - + odpowiedz na ten komentarz

              4. qwerty #555420 | 178.56.*.* 12-02-2012 14:18

                Gdyby miął kamizelkę, by żył.... Sam ostatnio omal nie potrąciłem pieszego mijając się z innym samochodem. Mimo tego że szedł on prawidłową stroną, zauważyłem go w ostatniej chwili. Piesi i rowerzyci, którzy są nieoznakowani to zmora kierowców moi drodzy!!!

                Ocena komentarza: warty uwagi (1) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

                1. Poszukujący #555389 | 83.9.*.* 12-02-2012 13:58

                  Święta racja, każdy nie oznakowany pieszy i rowerzysta po zmroku kamizelką lub światłem odblaskowym to potencjalny samobójca. Nawet gdyby kierowca jechał 20km/h to i tak są sytuacje na drodze, że może nie zauważyć takiego uczestnika drogi i go potrącić. Wg. prawa jeżeli ma sprawny samochód i jest trzeźwy nic takiemu kierowcy nie zrobią ale kwestia wyrzutów sumienia pozostaje. Piesi i rowerzyści jeżeli chcecie żyć to myślcie i zainwestujcie w swoje życie 4 zł!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                  Ocena komentarza: warty uwagi (4) ! - + odpowiedz na ten komentarz

                2. kierowca passata #555384 | 83.9.*.* 12-02-2012 13:51

                  Jak w taki mróz jeżdzić rowerem. Mógłby zamarznąć.

                  Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) ! - + odpowiedz na ten komentarz

                3. jezus chrystus quattro #555381 | 83.9.*.* 12-02-2012 13:48

                  I bardzo dobrze....niech to bedzie nauczka dla reszty samobójców!!Na wisnowke maja nosy tylko na kamizelke odblaskową szkoda wyp...lić 4 zł.Szkoda auta

                  Ocena komentarza: poniżej poziomu (-3) ! - + odpowiedz na ten komentarz

                4. Kierowca #555352 | 178.42.*.* 12-02-2012 13:20

                  KAŻDY NIEOZNAKOWANY (kamizelka i światła) SAMOBÓJCA (czytaj rowerzysta i pieszy) . Każdy kto się porusza bez oznakowania powninien być ukarany mandatem minium 1000 zł, następne wykroczenie to 3 lata pozbawienia wolności. Dlaczego - aby się nauczył. Bo nie myśli co sumieniem kierowcy który jechał (choćby nawet 20 km/h)

                  Ocena komentarza: poniżej poziomu (-4) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

                  1. do wizz i nieznajomej #555347 | 178.42.*.* 12-02-2012 13:13

                    Rowerzysta powinien być oznakowany.Gdyby nawet kierowca jechał 40 na godzine to i tak jest pewna droga hamowania. Kto nie jest kierowcą ma prawo myśleć że widząc kilka metrów przed sobą coś nacika hamulec i auto staje w miejscu. A jeszcze ułamki sekund gdy impuls z oka dockodzi do mózgu by ten wydał impuls nodze do naciśnięcia na hamulec. KAŻDY NIEOZNAKOWANY JEST SAMOBÓJCĄ, TO NIE KIEROWCA JEST WINIEN

                    Ocena komentarza: warty uwagi (1) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (4)

                    1. nieznajoma #555339 | 83.20.*.* 12-02-2012 13:01

                      Teraz to się mówi o kamizelkach zapominamy że jagby jechał powoli to by może nie było takiej tragedi

                      Ocena komentarza: poniżej poziomu (-4) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

                      1. wizz #555308 | 178.36.*.* 12-02-2012 12:29

                        Jak to kolniak jazda z predkoscia bez pojecia i oczy w telefonie...ehh bkle

                        Ocena komentarza: poniżej poziomu (-5) ! - + odpowiedz na ten komentarz

                      2. bogusia92 #555266 | 195.116.*.* 12-02-2012 11:47

                        kamizelki powinny być obowiązkowe! nie było by wtedy takiego problemu jak ten który się zdarzył...szkoda tylko chłopaka

                        Ocena komentarza: warty uwagi (9) ! - + odpowiedz na ten komentarz

                      3. szkoda chlopaka #555239 | 88.199.*.* 12-02-2012 11:31

                        to moze spotkac kazdego z nas, ze nie widac na poboczu nic, ani dzika ani czlowieka czy roweru, i teraz wielki lament. ten pan 60letni moze byl przypadkiem. ale u mnie duzo pijaczkow jezdzi po zmroku albo od kumpla. szkoda tych kamizelek ze nie maja

                        Ocena komentarza: warty uwagi (6) ! - + odpowiedz na ten komentarz

                      4. 123 #555230 | 83.19.*.* 12-02-2012 11:27

                        Zastanawiam się, dlaczego w naszym kraju nie ma obowiązku zakładania kamizelek i odblasków przez pieszych i rowerzystów... Nieoznakowani stwarzają ogromne zagrożenie na drodze...

                        Ocena komentarza: warty uwagi (8) ! - + odpowiedz na ten komentarz

                      5. ja #555229 | 83.14.*.* 12-02-2012 11:27

                        Najgorsze w tym jest to że przez nie odpowiedzialność rowerzysty chłopak ma kogoś na sumieniu

                        Ocena komentarza: warty uwagi (13) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

                        1. ja #555226 | 83.14.*.* 12-02-2012 11:25

                          Pokonuję tą trasę 2 razy dziennie i często już po zmroku i przyznam że jest to problem. Jeździ bardzo dużo rowerzystów bez świateł. W Kolnie zauważyłem że prawie każdy rowerzysta jeździ z taka kamizelka nawet jak idą poboczem to mają kamizelki. Wszyscy się śmiejecie z Kolna ale w pewnych sprawach jesteśmy dalko za nimi między innymi bezpieczeństwo na drodze. Myślę że to dobry pomysł aby maisto zakupiło takie kamizelki a np. policjanci czy straż miejska rozdawałe je kontrolowanym rowerzystą.

                          Ocena komentarza: warty uwagi (5) ! - + odpowiedz na ten komentarz

                        2. KING do Adrian #555220 | 89.228.*.* 12-02-2012 11:21

                          Przy okazji |_| - kielonek dla Ciebie. Zgadzam się z tobą w 100 procentach. Zapomniałem dodać tego w swojej wypowiedzi

                          ! - + odpowiedz na ten komentarz

                        3. KING #555219 | 89.228.*.* 12-02-2012 11:20

                          Z przykrością to stwierdzam, ale jeżdżąc jako zawodowy kierowca widzę, że niejednokrotnie, w szczególności na wsiach lepiej jest kupić za 5 zł wino niż za 4 zł kamizelkę i żyć. A nasza kochana policja też by zrobiła coś dobrego. Myślę, ze znalazły by się pieniądze na zakup tysiąca kamizelek i rozdanie policjantom (podejżewam, że nawet PFRON by się dorzucił). Niech wożą ze sobą i jak widzą, że taki ktoś rowerem pomyka, zatrzymać, spisać takiego delikwenta, dać mu kamizelkę i warunkowo puścić. Ale jak drugi raz tego samego trafią to pier...ć mandat 500 zł. Ale póki co to nasi dzielni stróżę prawa wolą przepalać tony paliwa Superbami i karać za przekroczenie o 20 na godzinę.

                          Ocena komentarza: warty uwagi (8) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (4)

                          1. Adrian #555215 | 83.11.*.* 12-02-2012 11:16

                            Dlaczego nie ma przepisu nakazującego pieszym i rowerzystom po zmroku używanie oświetlenia i odblasków? Dlaczego? Mamy tysiące ustaw, przepisów itp. a tego jakoś nie udaje się wdrożyć? Dziwne, czyżby lobby grabarzy było aż tak silne?

                            Ocena komentarza: warty uwagi (11) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (5)

                            1. Rozsądny #555213 | 83.9.*.* 12-02-2012 11:16

                              w normalnych krajach piesi ,rowerzyści,i inne jednoślady maja kamizelki, nikt myślący nie jeździ niewidoczny dla innych uzytkowników drogi, każda śmierć to tragedia, ale ma wzbudzać refleksję.....

                              Ocena komentarza: warty uwagi (13) ! - + odpowiedz na ten komentarz

                            2. kierowca #555204 | 178.183.*.* 12-02-2012 11:09

                              jadąc do pracy często mijam rowerzystów są tacy którzy mają kamizelki i światła ale są i tacy którzy jadą drogą krajową nr 16 ruch spory i taki rowerzysta nawet w dzień jest słabo widoczny ten kierowca ma teraz niezły problem zabił człowieka ale i on i rowerzysta byli bez szans

                              Ocena komentarza: warty uwagi (12) ! - + odpowiedz na ten komentarz

                            3. Anymous #555202 | 83.11.*.* 12-02-2012 11:07

                              Wina moim zdaniem leży po stronie rowerzysty... ile to razy jadąc musiałem w ostatniej chwili reagować i omijać takiego "turyste" bez odblasków świateł i w dodatku ubranego w ciemne kolory narażając swoje życie. Przejeżdżałem obok tego zdarzenia. Wielka szkoda że człowiek zginął lecz też trochę z własnej winy...

                              Ocena komentarza: warty uwagi (16) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)