W jakim kierunku powinna iść polska szkoła?
2019-05-31 10:51:27(ost. akt: 2019-05-31 12:52:18)
Zegary. Godzina po godzinie - to temat lekcji, która wczoraj (30 maja) odbyła się w Szkole Podstawowej nr 2 w Piszu.
Zajęcia przygotowane dla uczniów klasy I a miały charakter otwarty. Lekcję obserwowali rodzice, a także nauczyciele.
Panie Joanna Klukowska, Agnieszka Kucisz oraz Katarzyna Nyczka poprowadziły trzy różne modele lekcji. Pierwsza z nich odbyła się z wykorzystaniem tradycyjnej karty pracy ucznia. Na drugiej dzieci mogły korzystać z pomocy dydaktycznych. Z kolei ostatnia część została poprowadzona z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. Dzieci rozwiązywały tu zadania m.in. na tablicy interaktywnej.
Na zakończenie uczniowie mieli okazję wyrazić swoją opinię na temat każdego z paneli. Odbyło się głosowanie na najciekawszą część. Wynik był dla większości zaskoczeniem, bo najwięcej głosów otrzymały tradycyjna lekcja z wykorzystaniem karty pracy oraz ta z użyciem multimediów.
Obserwatorzy dyskutowali o zaletach każdego modelu lekcji i zastanawiali się w jakim kierunku powinna iść polska szkoła. Ocena uczniów była sygnałem, że zajęcia powinny być zróżnicowane, bo każde dziecko ma inne możliwości, osobowość i oczekiwania.
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez