Biznes nad jeziorami - nowe cele

2017-06-13 12:15:00(ost. akt: 2017-06-15 07:53:40)

Autor zdjęcia: Beata Smaka

Ponad 11 mln zł otrzymają samorządy z obszaru Krainy Wielkich Jezior Mazurskich na wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw. Środki pochodzą z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw ma polegać na zwiększeniu dynamiki ekspansji lokalnego biznesu na rynek krajowy i rynki zagraniczne, a także wzrost wartości inwestycji.

- Nasz region wyróżnia się od zawsze, choć w powszechnej świadomości głównie dzięki walorom przyrodniczym i atrakcjom turystycznym – mówi marszałek Gustaw Marek Brzezin. - Z tego jesteśmy znani, a Mazury to rozpoznawalna marka. Jednak mamy świadomość, że to za mało, dlatego stawiamy na postęp gospodarczy pozostający w zgodzie ze środowiskiem naturalnym. Skala już zainwestowanych i nadal przeznaczanych na rozwój środków pozwala nam stale i efektywnie poprawiać wizerunek Warmii i Mazur. Wspieramy także działania społeczne – edukacyjne, prozdrowotne, gospodarcze, rozwijamy kontakty międzynarodowe i zapraszamy do nas inwestorów.

W skład stowarzyszenia Wielkie Jeziora Mazurskie 2020, które będzie realizować ten projekt wchodzą: miasto Giżycko, gmina Giżycko, gmina Miłki, gmina Ruciane-Nida, gmina Orzysz, gmina Mikołajki, gmina Ryn, gmina Pisz, gmina Węgorzewo, miasto Mrągowa i gmina Mrągowo.
Z rezultatów przedsięwzięcia skorzystają mali i średni przedsiębiorcy z tej części Mazur, a odbiorcami działań promocyjnych będą: inwestorzy, kontrahenci z kraju i zagranicy, importerzy. źródło: Urząd Marszałkowski w Olsztynie

Najważniejsze działania w ramach projektu:
1. Opracowanie i uruchomienie Systemu Informacji Gospodarczej,
2. Uruchomienie Mazurskiego Systemu Obsługi Inwestora i Eksportera,
3. Organizacja cyklu spotkań i konferencji pod hasłem „Business in Mazury”,
4. Organizacja przyjazdowych misji gospodarczych,
5. Opracowanie Systemu Identyfikacji Wizualnej,
6. Ogólnopolska kampania reklamowa, promująca krainę jako atrakcyjne miejsce do inwestowania i prowadzenia biznesu,
7. Działania PR w Polsce i za granicą prezentujące potencjał gospodarczy obszaru i jego atrakcyjność inwestycyjną,
8. Kampanie reklamowe w mediach społecznościowych, prezentujące krainę jako atrakcyjne miejsce do mieszkania, pracy i prowadzenia biznesu,
9. Opracowanie filmu prezentującego potencjał inteligentnej specjalizacji – ekonomii wody dla turystyki biznesowej oraz folderu promocyjnego z ofertą turystyki biznesowej,
10. Publikacja i dystrybucja wydawnictw promocyjnych,
11. Badania trackingowe mierzące efektywność podejmowanych działań w zakresie promocji gospodarczej,
12. Cykl szkoleń podnoszących kompetencję osób zaangażowanych we wdrażanie projektu.

Czytaj e-wydanie

Pochwal się tym, co robisz. Pochwal innych. Napisz, co Cię denerwuje. Po prostu stwórz swoją stronę na naszym serwisie. To bardzo proste. Swoją stronę założysz klikając " Tutaj ". Szczegółowe informacje o tym czym jest profil i jak go stworzyć: Podziel się informacją:

">kliknij

2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5